CriticalStriker - Programcılar ve Web Tasarımcılar için

Önemli Makaleler

En yeni makaleler

6 Adımda Sitenizin Konusuyla İlgili Blog Bulmak

Seo gerekli bir işlem, hele ki internette tek başınıza seo yapıyorsanız gerçekten zorlanabilirsiniz, ben travel yani seyahat ile ilgili ingilizce blog bulmada çok zorlanıyordum, internette bulduğum bu yöntem gerçekten işime yaradı belki size de yarar.

 
Bunları uyguladıktan sonra belki de imleme ve directory listing dediğimiz dizin listelemenin faydalarını göreceksiniz. Ben de önceden ne işe yarar bu dizinler derken şimdi hepsinin ekmeğini yiyorum. 1. Adım - Technorati ht
Devamını oku

Google+ Seo Etkisi

Ben kendim SEOcu değilim, bilgim vardır ama çok azdır, yani araba sürmeyi herkes bilir ama herkes araba tamir edemez hesabı diyebiliriz, ancak geçenlerde kendi çapımda yaptığım küçük bir arama sonucunda Google+'ın seo'ya güzel bir etkisi olduğunu farkettim.

 
Sosyal Medya Etkisi Bildiğiniz gibi, Google sitenizin bulunabilir, sosyal medyada görünen, sosyal medyada kendine yer edinen bir sistem olmasını istiyor. Google+ için bir sosyal medya diyebiliriz, e Google tarafından desteklenince, SEO üzerine çalışan kişilerin Facebook değil de Google+ üzerine yo
Devamını oku

Flat UI PSD Dosyası [Bootstrap]

Twitter bootstrap üzerine çıkmış birçok tema var ancak flat ui gerçekten en güzel olanlarından.

 
Designmodo tarafından yapılan flat ui ücretsiz versiyonuna sahip olmak için buraya tıklayın. Psd yani photoshop dosyasına ulaşım biraz daha zor, onu da indirmek için
Devamını oku

USB ile Format Atmak

Bilgisayarınıza format atma ihtiyacı duyduğunuzda genelde cd ile çalışılır.

 
Ama bazı durumlarda cd ya da dvd bulunmayabiliyor, hal böyle olunca ya iso dosyasını bilgisayardan çalıştıracaksınız ya da usb ile format atacaksınız. Ben de birkaç aramadan sonra kendime göre en kolay anlaşılabilir olanını buldum, burada paylaşmak istedim. Öncelikle elinizdeki usb'nin windows'un çe
Devamını oku

Resimlerinizin Internette Çalınmasını Önleyin

Geçenlerde internette gezerken benim sitemden alınmış fotolar gördüm ve arkadaşın benim siteden çektiği fotoğraflar büyük boyutta ve haliyle benim bantdwith'imden yiyordu.

 
Neden benim para verip ödeme yaptığım bant genişliğimi millet kullanır onu da anlamam zaten. Ben de haliyle bu duruma bi çare bulmak için aranırken bu htaccess kodunu buldum. Bu olaya hotlinking deniyor ingilizcede. Yani sizin sitenizdeki resmi indirip kendi sitelerine yüklemek yerine kodu kopyalayıp yapışt
Devamını oku

300 Adet Yüksek PR’li Forum

SEO ile uğraşıyorsanız bilirsiniz, backlink olayın belkemiğidir e haliyle de bazen insan kitlenip kalıyor backlink bulmak için.

 
  Sürekli para verip link de alınmaz, imleme yapmaktan da bezginlik geldiyse, forumlara üye olup onların profil bölümüne linkinizi ekleyebilirsiniz. 300 tane buldum internette gezerken, hem kemdim sonradan lazım olursa diye buraya koyuyorum, hem de sizde nasiplenin. İndirmek için
Devamını oku

5 Adet Ücretsiz Blog Sitesi

Blog yani günlük tutma olayı gerçekten zevkli ve istenildiğinde para bile kazanabileceğiniz bir bölüm.

 
Blog işine başlamadan önce biraz bilginiz olması gerekiyor ve eğer hosting, isim adı vb tarzı şeylerle uğraşmak istemiyorsanız bu 5 adet ücretsiz siteden birini seçebilir ve direk bloglamaya başlayabilirsiniz. Aşağıdaki liste en iyi ve popüler 5 adet bloglama sistemidir. 1.
Devamını oku

Windows 8 Giriş Ekranındaki Şifreyi Kaldırmak

Windows 8'i seversiniz sevmezsiniz orası ayrı, ancak bir garip özelliği var ki size bilgisayar açıldığında şifre girişini dayatması, belki güvenlik açısından önemli olabilir ama eğer siz de benim gibi bu şifre olayından rahatsız oluyorsanız kaldırmak isteyebilirsiniz.

 
Windows 8'de şifreyi kaldırmak için öncelikle masaüstündeyken klaveyenizden windows tuşu + R ( tuşu)yapmanız gerekiyor. Çıkan küçük pencereye "netplwiz" yazın ve enter'a basın. Eğer admin yetkisi filan isterse onayladıktan sonra ingilizce olarak "Users must enter
Devamını oku

Cracklenmiş Site Bilgisi Çalan FileZilla’ya Dikkat Edin

Güvenlik firması olan Avast'ın 29 Ocak 2014'te yayınladığı blog yazısına göre internette dolaşan filezilla ftp programının cracklenmiş versiyonu binlerce sitenin bilgilerini çalmış bile.

 
Patlamış filezilla versiyonları öncelikle 3.7.3 ve 3.5.3 olanlar. Avast'ın dediğine göre filezilla'nın indirilen
Devamını oku

Üzerinde Düğmeler Çıkan Dokunmatik Ekran

İphone6lar, Samsung Galaxy S6'lar bekleyedursun, dünya teknoloji ilerledikçe neler yapabileceklerinin farkına varanların oluyor.

 
Hepimizin iphone ya da samsung galaxy'si var, bu cihazları sevmekle beraber kavgasını bile yapıyoruz ara sıra sırf hangisi daha iyi diye. Ancak bazen herkes gibi ben de keşke şu klavye düğmeleri dokunmatik değil de basmatik olsaydı diyorum. Yani asırlarca alışmışız fiziksel klavyeye haliyle insan aranıy
Devamını oku

Hayatın Her Alanında Freelance Olun

Bilmiyorum hiç denk geldiniz mi, aynı meslek üzerinde çalışan birçok insanı 2 şey ayırıyor; kendileri için çalışanlar ve başkasına çalışanlar.

 
Bu iki çalışan türü arasındaki farkı Türkçe anlatmaya çalışırsak birisi devlet memuru, diğeri serbest meslek erbabı diyebiliriz. Bu tabir gerçekten de olayı açıklıyor, çünkü devlet memuru olan adamın hayattaki beklentileri ve ilerleme amacı bitmiştir. Zaten olan
Devamını oku

WordPress Yazı Limitleme

Wordpress tasarımlarda bazen bütün yazıyı göstermek yerine bir bölümü göstermek gerekli olabiliyor onun için de bazıları eklenti vs kullanırken bazıları da kendi yazdıkları fonksiyonları tercih ediyorlar.

 
Ben de kendi çapımda fonksiyon yazanlardandım. Geçmiş zaman ekiyle yazdım çünkü bugün gene kendi fonksiyonumu kullanmak üzereyken wordpress 3.3 ile gelen bir özelliği internette aranırken keşfettim. Fonsiyonun kendisi wp_trim_words()diye geçiyor. Default yani varsayılan hali ise şöy
Devamını oku

WordPress Kategori Adını Linksiz Göstermek

Wordpress ile çalışırken kategori adını link olmadan göstermek gerekebilir.

 
Bunu the_category() fonksiyonu ile yapamazsınız. The_category() fonksiyonunu kullandığınız anda wordpress otomatik olarak size bütün kategorileri link olarak gösterecektir. Tabii ki bu çoğu durumda işinize yarar ancak bazen kategorileri linksiz de göstermek gerekebilir. Kategoriyi göstermek istediğiniz d
Devamını oku

Belli Bir Yazıya Yüklenen Bütün Fotoları Göstermek [WP]

Bi sitenin tasarımını yaptım, wordpress'e giydirirken eklenmiş bütün fotoları ekranda göstermek gerekti.

 
Ben de eklentiyle filan uğraşmayım derken bu kod ile karşılaştım. İşe yaramasını umarak burada paylaşıyorum. <?php $images =& get_children( array ( 'post_parent' => $post->ID, 'post_type' => 'attachment', 'post_mime_type' => 'image' )); if ( empty($images) ) { // no a
Devamını oku

Subway Surfers PC – İndir

Herkesin bildiği, severek oynadığı, genelde tuvalette güzel vakitler geçirmenize yardımcı olan Subway Surfers oyunu bilgisayarlar için de çıktı.

 
İndirmek için buraya tıklayın.
Devamını oku